Naczelnik Wydziału: mgr inż. Krzysztof Wójcik
- stanowisko ds. zamówień publicznych – jeden etat,
- stanowiska ds. inwestycji – dwa etaty,
- stanowisko ds. budownictwa drogowego i utrzymania dróg – dwa etaty,
- stanowisko ds. integracji z Unią Europejską – jeden etat. - stanowisko ds. komunalnych - jeden etat
Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Utrzymania Infrastruktury Technicznej należy w szczególności:
W zakresie inwestycji:
1) przygotowanie inwestycji pod względem formalno – prawnym,
2) zlecenie wykonania podkładu geodezyjnego (w przypadku większych inwestycji przeprowadzenie przetargu na wykonanie podkładów geodezyjnych),
3) wystąpienie i uzyskanie warunków technicznych (branżowych) dotyczących możliwości wykonania inwestycji np. Zakład Wodociągów, Zakład Energetyczny, Telekomunikacja itp.
4) przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu następnie przygotowanie materiałów do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego.
5) po otrzymaniu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu przygotowanie materiałów do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego,
6) po wykonaniu projektu budowlanego wystąpienie z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę,
7) ogłoszenie przetargu .W zależności od kosztów inwestycji określonych w opracowanym kosztorysie inwestorskim wybranie jednego z trybów przetargowych,
8) przygotowanie ogłoszenia o przetargu w prasie lub przesłanie ogłoszenia do Biuletynu Zamówień Publicznych w Warszawie,
9) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
10) wydawanie materiałów przetargowych oferentom udostępnianie dokumentacji, wyjaśnianie oferentom zaistniałych wątpliwości,
11) przygotowanie zarządzenia o powołaniu komisji przetargowej,
12) przeprowadzenie przetargu,
13) analiza i ocena ofert pod względem formalno - prawnym z udziałem Radcy prawnego, sprawdzenie oferty pod względem zgodności spełnienia wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
14) wybór najkorzystniejszej oferty,
15) spisanie protokołu z przeprowadzonego przetargu,
16) powiadomienie wszystkich oferentów o wynikach przetargu,
17) rozpatrzenie ewentualnych protestów,
18) po upływie ustawowego terminu przygotowanie umowy z wybranym wykonawcą,
19) przekazanie wykonawcy placu budowy wraz z:
a) dokumentacją techniczną,
b) dziennikiem budowy,
c) pozwoleniem na budowę,
20) zapewnienie nadzoru inwestorskiego na daną inwestycję (branżowo) i nadzoru autorskiego,
21) współpraca z wykonawcą i nadzorem nad prowadzoną inwestycją,
22) kontrola realizacji inwestycji,
23) rozliczenie inwestycji fakturami częściowymi,
24) powołanie komisji do odbioru inwestycji,
25) dokonanie odbioru inwestycji,
26) całkowite rozliczenie inwestycji,
27) wydział w ramach działania zapewni nadzór inwestorski w zakresie:
a) inwestycji elektrycznych,
b) inwestycji ogólnobudowlanych,
28) pozyskiwanie dotacji na realizację inwestycji:
a) przygotowanie i składanie wniosków,
b) poszukiwanie źródeł uzyskania dotacji lub kredytów preferencyjnych,
c) składanie informacji - rozliczeń z uzyskanych dotacji i kredytów,
29) praca nad przygotowaniem wniosków inwestycyjnych do budżetu,
30) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie inwestycji i remontów,
31) sporządzanie informacji burmistrzowi z realizacji inwestycji,
32) prowadzenie remontów i inwestycji ujętych w budżecie,
33) prowadzenie spraw telefonizacji,
34) w zakresie dróg:
a) prowadzenie inwestycji drogowych,
35) w zakresie zamówień publicznych:
a) prowadzenie procedur zamówień publicznych.
W zakresie Integracji z Unią Europejską:
1) Nawiązywanie i prowadzenie współpracy międzynarodowej
2) Organizowanie pracy w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie gminy z funduszy UE, funduszy rządowych krajów zachodnich i
funduszy krajowych w tym:
a) podejmowanie wszelkich działąń zmierzających do pozyskiwania informacji o możliwiściach dofinansowania;
b) udział według potrzeb w szkoleniach i spotkaniach instruktażowych przygotowywujących do opracowywania w tym zakresie dokumentacji
c) przekazywanie dla potrzeb pracowników informacji które są im potrzebne do przygotowywania materiałów;
d) tworzenie wewnętrzej bazy o środkach finasowych z UE;
e) utrzymywanie stałego kontaktu z dysponentami środków;
f) meytoryczne opracowywanie lub współopracowywanie w zespole dokumentacji dotyczącej wniosków o dofinansowywanie zadań.
W zakresie gospodarki komunalnej:
Organizowanie cmentarzy komunalnych,
W zakresie dróg
W zakresie oświetlenia ulic:
W zakresie gazownictwa:
W zakresie wodociągów, kanalizacji sanitarnej i deszczowej:
W zakresie utrzymania zieleni miejskiej:
W zakresie oczyszczania miasta:
W zakresie opieki nad zwierzętami: