Zarządzenie
Burmistrza Miasta Jędrzejowa
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Pływalni Miejskiej w Jędrzejowie
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz 1591 z późniejszymi zmianami zarządzam co następuje :
§ 1
Zatwierdzam Regulamin Organizacyjny Pływalni Miejskiej w Jędrzejowie
w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zobowiązuję kierownika Pływalni Miejskiej w Jędrzejowie do wprowadzenia
w życie Regulaminu Organizacyjnego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia.
R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y P Ł Y W A L NI M I E J S K I E J W J Ę D R Z E J O W I E
Zagadnienia ogólne
§ 1
1 . Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 13 poz.
74 z 1996r. z późniejszymi zmianami ).
2. Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 155
poz. 1014 z późniejszymi zmianami )
3. Ustawy z dnia 18 stycznia 1996 roku o kulturze fizycznej (Dz.U. Nr 25 poz.
113 z 1996 roku ) z późniejszymi zmianami.
4. Uchwały Rady Miejskiej w Jędrzejowie z dnia 30 maja 2000r. w sprawie
utworzenia Pływalni Miejskiej oraz Statutu Pływalni Miejskiej stanowiącego
jej załącznik.
5. Niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
§ 2
Podstawowym celem i przedmiotem działania Pływalni Miejskiej jest realizacja zadań w zakresie sportów wodnych i rekreacji,
a w szczególności :
a ) prowadzenie działalności wychowawczej i popularyzatorskiej w zakresie
kultury fizycznej,
b ) szkolenie oraz doskonalenie kadr trenersko-instruktorskich,
c ) współdziałanie z uczniowskimi klubami sportowymi,
d ) upowszechnianie sportów wodnych w przedszkolach, szkołach
podstawowych, średnich i wyższych
e ) organizowanie zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych
§ 3
Do podstawowych zadań Pływalni należy :
1. Organizacja bazy i kadry merytoryczno-obsługowej
2. Współdziałanie ze szkołami, innymi jednostkami i podmiotami
gospodarczymi w zakresie wspomagania imprez sportowo-rekreacyjnych
3. Zarząd obiektem i jego wyposażeniem.
4. Opracowanie zbiorczych planów, analiz, informacji i sprawozdań, z zakresu
prowadzonej działalności.
5. Przestrzeganie postanowień wynikających z przepisów bhp i ppoż.
6. Dbałość o powierzone mienie i sprzęt.
Struktura organizacyjna Pływalni Miejskiej w Jędrzejowie.
1. Pływalnią Miejską kieruje kierownik , który odpowiada przed Burmistrzem za
należytą organizację pracy.
2. W skład Pływalni Miejskiej wchodzą następujące komórki organizacyjne :
I. Kierownik Pływalni
II. Sekcja ratowników i instruktorów
- Ratownik 4 etaty
III. Komórka ekonomiczno-finansowa
- Główny Księgowy 1 etat
- Kasjer 2 etaty
IV. Sekcja zabezpieczenia technicznego
- Konserwator 4,38 etatu
V. Komórka obsługi
- Sprzątaczki 5 etatów
Dodatkowe zatrudnienie jest możliwe wyłącznie w ramach posiadanych środków finansowych, gdy zachodzi konieczność zastąpienia pracownika już zatrudnionego lub dla osiągnięcia wyższych przychodów.
3. Na Pływalni Miejskiej w Jędrzejowie występują następujące stanowiska
kierownicze i samodzielne :
- Kierownik Pływalni
- Główny Księgowy ( stanowisko samodzielne )
Zakres czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla poszczególnych stanowisk pracy.
1. Wszyscy pracownicy zatrudnieni na Pływalni Miejskiej pozostają
w bezpośredniej zależności służbowej od Kierownika Pływalni.
2. W przypadku nieobecności Kierownika Pływalni zastępstwo pełni Główny
Księgowy.
Do zadań Kierownika Pływalni należy :
a) zarządzanie Pływalnią oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
b) organizowanie pracy podległego personelu
c) organizowanie planu finansowego
d) dokonywanie analizy ekonomicznej Pływalni ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania się kosztów
e) zabezpieczanie sprzętu Pływalni przed dewastacją, kradzieżą, zniszczeniem itp.
f) Organizowanie działań zapewniających sprawne i właściwe funkcjonowanie Pływalni.
Do zadań sekcji ratowników i instruktorów należy :
1. Wpuszczanie na basen użytkowników Pływalni zgodnie z rozkładem zajęć.
2. Nie wpuszczanie na basen osób podejrzanych o spożycie alkoholu.
3. Czuwanie nad bezpieczeństwem kąpiących się w basenie.
4. Sprawdzanie po zajęciach całej niecki basenu odnośnie bezpieczeństwa osób
korzystających z basenu.
5. Prowadzenie raportu dziennego.
6. Uzupełnienie na bieżąco apteczki w potrzebne środki opatrunkowe.
7. Utrzymywanie w sprawności niezbędny sprzęt ratowniczy i inne przedmioty
potrzebne do pływania, które zostały przekazane na basen.
8. Sprzątanie pomieszczeń służbowych.
9. Reagowanie na wszelkie naruszania regulaminu obowiązującego na terenie
Pływalni.
10.Dbać o oszczędne zużycie prądu elektrycznego ( światła ) tj. konieczne
włączanie i wyłączanie zbędnego oświetlenia , wentylacji oraz właściwa
obsługa tych urządzeń.
1.Prowadzenie nauki pływania indywidualnie i w grupach pływackich
( sekcjach).
Do zadań komórki ekonomiczno-finansowej należy :
1. Obsługa kasy a w szczególności :
a ) Sporządzanie po zakończeniu każdego dnia raportu fiskalnego.
b ) Sporządzanie na koniec każdego miesiąca zbiorczego Raportu fiskalnego.
c ) Przekazywanie Głównemu Księgowemu kopii paragonów fiskalnych.
2. Wystawianie Faktur Vat .
3. Prowadzenie ewidencji Vat sprzedaży jak i zakupu, sporządzanie deklaracji Vat 7 , regulowanie zobowiązań wobec Urzędu Skarbowego z tytułu podatku od towarów i usług .
4. Opracowywanie projektu budżetu oraz szczegółowego podziału wydatków
5. Prowadzenie ewidencji finansowej z podziałem na poszczególne grupy wydatków oraz przychodów . Sporządzanie okresowych sprawozdań
z wykonania budżetu.
6. Prowadzenie całości spraw kadrowo- płacowych pracowników Pływalni
a w szczególności :
- kartotek osobowych pracowników
- ewidencji czasu pracy
- sporządzanie comiesięcznych harmonogramów czasu pracy
- przygotowanie list wypłat wynagrodzeń i zasiłków z ubezpieczenia społecznego
- rozliczanie składek ZUS, sporządzanie deklaracji oraz regulowanie zobowiązań wobec ZUS.
- Sporządzanie deklaracji wobec Urzędu Skarbowego z tytułu podatku od osób fizycznych oraz zapłata zobowiązań wynikających z tego tytułu.
7. Zaopatrzenie w materiały biurowe.
8. Bieżący nadzór nad systemem komputerowym.
9. Opracowywanie folderów , informacji dla klientów, cenników , plakatów.
10. Przygotowywanie pism do firm i urzędów.
Do zadań sekcji zabezpieczenia technicznego należy :
1. Prowadzenie na bieżąco kontrolek sprawności urządzeń, bieżącej eksploatacji
przekazywania zmian , technologii wody, stanu liczników na urządzeniach
pomiarowych.
2. Informowanie przełożonego o stanie wykonywanych prac.
3. Utrzymywanie należytego porządku i czystości w pomieszczeniach parku
maszynowego i pomieszczeniach socjalnych.
4. Sprawdzanie codziennie za pomocą fotometru stanu wody basenowej oraz
zapisywanie tego stanu w kontrolce.
5. Dozorowanie obiektu
6. Wykonywanie wszystkich prac remontowo konserwacyjnych z zakresu
instalatorstwa sanitarnego, c.o. , wentylatorowni, chlorowni
i technologii wody.
7. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem
instalacji i urządzeń sanitarnych i c.o. i odpowiadanie za sprawność
techniczną tych urządzeń.
8. Składanie z odpowiednim wyprzedzeniem zapotrzebowania na potrzebne
materiały i sprzęt hydrauliczny do wykonywania prac remontowo –
konserwacyjnych.
9. Czyszczenie filtrów basenu w/g potrzeb , obsługiwanie i konserwowanie
pomp dozujących środki uzdatniające wodę
10. Prowadzenie chlorowania wody w basenie utrzymując jej właściwy stopień
stężenia chloru oraz wymaganą temperaturę.
11. Odpowiadanie za jakość wody w basenie zgodnie z wymogami SANEPIDU.
11.Utrzymywanie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach basenu
poprzez regulację C.O. i wentylacji.
12.Odkurzanie dna basenu, mycie i dezynfekcja obrzeży hali basenowej, rynien
przelewowych.
13.Utrzymywanie w należytym stanie i estetycznym wyglądzie otoczenia
Pływalni.
14.Dbanie o oszczędne zużycie prądu elektrycznego ( światła ) tj. konieczne
włączanie i wyłączanie zbędnego oświetlenia , wentylacji oraz właściwa
obsługa tych urządzeń.
Do zadań Komórki obsługi należy :
1. Utrzymywanie czystości na terenie całej Pływalni szczególnie w części
mokrej obiektu.
2. Składanie zapotrzebowania na środki czystości z 7 dniowym wyprzedzeniem.
klientów Pływalni.
4. Uzupełnianie brakujących środków czystości w sanitariatach.
5. Pomoc przy obsłudze szatni.
6. Dbanie o stan zieleni na zewnątrz Pływalni.